Elke week 100 laadpalen!

Elke week 100 laadpalen!

EDI (Electric by D’Ieteren) rekent op een voortzetting van zijn groei in 2021 en beoogt zo’n 100 laadpalen per week te installeren om in 2021 tot 5.600 oplaadpunten te komen.

Tussen 2019 en 2020 is de verkoop bij EDI verviervoudigd van 435 naar 1.805 oplaadpunten. Ook al blijft de economische context complex, de stijgende verkoop van hybride en elektrische modellen zet zich voort en duwt ook de vraag naar oplaadoplossingen de hoogte in. EDI is gespecialiseerd in het plaatsen van laadpalen op het werk en thuis, die gemiddeld 80% van de elektriciteit voor voertuigen met een batterij aanleveren. Op het Belgische grondgebied werken de merken Audi, VW, Porsche, ŠKODA, SEAT en CUPRA met EDI samen om aan hun klanten totaaloplossingen te kunnen aanbieden voor hun elektrische gamma.

Dit succes is in het bijzonder te verklaren door de wens van klanten om een beroep te kunnen doen op een totaalservice die gaat van een audit bij aanvang, over de installatie tot de dienst naverkoop. Hierbij inbegrepen is ook de toegang tot een van de meest uitgebreide openbare laadpalennetwerken in Europa van meer dan 170.000 oplaadpunten evenals de toegang tot zijn online platform. 99% van de openbare oplaadstations in België zijn compatibel met de EDI-kaart en de compatibiliteit bedraagt meer dan 80% op Europees niveau. Tegenover een tiental medewerkers in 2019 telt het team van EDI vandaag zo’n vijftig personen waarvan ongeveer tien ingenieurs en een twintigtal technici die gespecialiseerd zijn in de installatie van laadpalen.

Bedrijven zijn in het bijzonder geïnteresseerd in aangepaste oplossingen zoals ‘split billing’ (opgesplitste facturatie). Deze zorgen ervoor dat gebruikers van een bedrijfswagen, elektrisch of hybride, automatisch hun verbruikte elektriciteit krijgen terugbetaald wanneer er bijvoorbeeld thuis wordt opgeladen.

Het ingenieursconsultingbedrijf Sweco, de fabriek van Audi Brussels in Vorst, het training center van Club Anderlecht, meerdere politiezones en talrijke andere professionele klanten en concessiehouders hebben hun uitrusting van laadpalen voor elektrische voertuigen aan EDI toevertrouwd.

Wat de technologische ontwikkeling betreft ziet EDI een opportuniteit in de komst van nieuwe reglementeringen zoals het capaciteitstarief in Vlaanderen in 2022. Dit zal de markt van de intelligente en geconnecteerde laadpalen gunstig beïnvloeden aangezien ze in staat zijn de oplaadsnelheid te moduleren in functie van het elektriciteitsverbruik van het gebouw om te allen tijde onder een bepaalde drempel te blijven. Op termijn zal het moduleren van de oplaadsnelheid toelaten om een overschot van hernieuwbare energie doeltreffend te absorberen op het ene moment en een tekort op andere.

Over D'Ieteren Automotive NV/SA

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

D'Ieteren Automotive verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

D'Ieteren Automotive NV/SA
Rue du Mail 50
1050 Brussels
Belgium